Historia

YLI 30 VUOTTA HUIPULLA!

Kaikki sai alkunsa 1980-luvun alussa erään miehen unelmasta. Joseph Helfrich, nuori ranskalainen viinikauppias, huomasi, etteivät ulkomaalaiset ymmärtäneet ranskalaisia viinejä. Heidän oli liki mahdotonta ymmärtää viinietikettejä, minkä lisäksi viinit usein edellyttivät kellarointia. Viinit olivat kaikkea muuta kuin puoleensavetäviä, ja niiden nauttiminen oli hankalaa. Joseph aloitti yhteistyön Jean-Paul Chanelin kanssa. Yhdessä he loivat helposti juotavia ja mutkattomia viinejä, joita saattoi nauttia välittömästi – ilman kellarointia. He ottivat käyttöön myös uudenlaisen pullotyypin, jossa taivutettu kaula ja kurvikkaat muodot yhdistyivät silmiä hivelevällä tavalla. Lisäksi he suunnittelivat selkeät etiketit, joista ilmeni yksiselitteisellä tavalla kunkin viinin valmistuksessa
käytetyt rypälelajikkeet, sekä tietoa näistä. Loppu onkin historiaa…

JP Chenet Historia

Yli 36 vuoden ajan viiniteollisuudessa JP Chenet -historia on täynnä rikkaita tarinoita, ja viinimme on yksi maailman myydyimmistä ranskalaisista viineistä yli 160 maassa.

Tämä viini alkoi valmistaa vuonna 1984 ja sitä tuottaa Les Grands Chais de France (GCF Group). Chenet on kuuluisa epäkeskeisistä viinipakkauksista, jotka tunnetaan yleisesti nimellä Josephine, niiden pullot, joissa on pitkät ja kaarevat pullonkaulat ja suuri runko, ja se alkoi kiehtoa massan silmiä siitä lähtien, kun tuotemerkki lanseerasi viininsä vuonna 1984.

Kolmen vuoden kuluttua viinin lanseeraamisesta ryhmä halusi laajentaa makujaan lanseeraamalla paljon makeamman viinin nimeltä Vin de Pays des Côtes de Thau ja ruusuviinin nimeltä Cinsault Vin de Pays d’Oc.  

Vuonna 1991 viini voitti Packaging Oscar- ja Verre Avenir Awards -palkinnot epäkeskisestä pakkauksestaan.

Kahdeksan vuoden kuluessa viinin lanseerauksesta brändi juhli virstanpylvästä myymällä 400 000. yhdeksän litran viinin tapaus ympäri maailmaa. Kaksi vuotta myöhemmin he esittivät myymälöissä pienemmän ja pienemmän 25 ml: n viinipullon.

JP Chenet on myös tuonut yleisölle lisää kahta makua ja kokoa viiniä. He esittivät Merlot-Cabernet ja Chardonnay palvelemaan paljon suurempaa yleisöä vuonna 1996. Ja vuonna 2000 uuden vuosikymmenen alkamisen jälkeen yritys toi markkinoille kolmen litran pussin laatikossa, jossa viiniä säilytetään muovipussissa. laatikon sisällä. 

Vuonna 2004 JP Chenet juhli toista virstanpylvästä myymällä yli 7,4 laatikkoa 9 litraa viiniä ympäri maailmaa ja juhlivan JP Chenetin myötä myös markkinoille uuden tuotteen, joka on laaja valikoima kuohuviiniä, molempia saatavana 700 ml: ssa ja 200 ml enemmän halpoja ja saatavilla massoille.

Vuonna 2005 tuotemerkki teki joitain merkittäviä uudistuksia tuotteissaan erityisesti 750 ml: n ja 250 ml: n viinipullojen pakkauksissa. Yhtiö kaiversi myös Joséphine-pullon kaikista viinituotteista tuotenimellä tuona aikana. Ennen vuosikymmenen loppua klassisen viinivalikoiman makuja uudistettiin hieman vuonna 2008. 

Vuonna 2011 tuotemerkki toi markkinoille viinin maun, joka tarjoaa voimakkaan maun viinirypäleistä nimeltä Terrior. Samana vuonna lanseerasimme myös viinejä 18cl astioissa.

Cabernet-Syrah ja Merlot, rajoitettu painos viini otettiin markkinoille vuonna 2012. JP Chenet Ice, joka on kuohuviini, otettiin käyttöön vuonna 2014.

Me täällä JP Chenetissä valmistamme edelleen parhaita viinejä maailmassa, joten jos haluat maistaa rikkaan historiamme ja upeita viinejä, tartu JP Chenet -viiniin lähikaupassasi tänään. 

Theme: Overlay by Kaira Extra Text
Cape Town, South Africa